Recensies Quartet with One

Van de nieuwkomers viel vooral Quartet with One op, van de Belgische Ann Van den Broek. Haar speelse kwartet zit vol tegenstellingen die ze subtiel combineert, door juist verschillen te accentueren: zij is een temperamentvolle, aardse danseres, Sophie Janssens daarentegen een lyrische en lichtvoetige danseres. Dit glasheldere duet is ook nog eens knap verweven met een live dialoog tussen drums en piano. Jazzdrummer Yvon Plouffe en klassiek pianist Rex Lobo creëren een samenspel van elkaar in wezen vreemde klanken en krachten. In dit muziek- en dansuniversum stoten de tegenpolen elkaar niet af, maar trekken ze elkaar juist krachtig aan.

NRC Handelsblad, 23 november 2002

Het sympathieke en helder uitgewerkte Quartet with One laat zelfs schijneenheid varen. Ann Van den Broek toont de onoverbrugbare verschillen tussen haar en haar studievriendin Sophie Janssens, waarbij een vleugel en een drumstel dit thema muzikaal verdubbelen. De één danst robuust en energiek, de ander zacht en gevoelig. Dat blijkt zelfs uit de kusjes die ze elkaar toewerpen.

de Volkskrant, 23 november 2002

Wat er in Quartet with One met die kusgebaren gebeurt, is iets heel anders dan een uitgebeeld verhaaltje. Choreografe Ann Van den Broek gebruikt de luchtkusjes als aanzet voor een grondig uitgewerkte abstract danscompositie. (…) De heldere bewegingen en de persoonlijke uitstraling van de danseressen overheersen in het gevoel waarmee je deze voorstelling verlaat.

Leids Dagblad, november 2003

Een zeer mooi, krachtig, sensueel, origineel stuk, dat beelden en geluidstrillingen achterlaat nog lang na het einde van de voorstelling. Een jonge, subtiele choreografe om te blijven volgen.

La Presse Montréal, 8 december 2002